PROTAGONISMO, A JORNADA DO HERÓI NA SALA DE AULA

Uma modelo de roteiro de aulas em Ciências Contábeis

Authors

  • Getúlio Oliveira Rosa Faculdade Mais de Ituiutaba
  • Mário Divino de Oliveira Junior Faculdade Mais de Ituiutaba - FacMais

Keywords:

Hero, Accounting, Learning

Abstract

The hero with a thousand faces helps to understand how the great stories of humanity in different times and places have similar patterns, using this book and its findings, the book The Writer's Journey was created, presenting three acts in twelve phases of the story of a hero. This article aims to present a class script model for the Accounting course that promotes the student's protagonism as the great hero of his own journey, using deduction as a logical basis method, as a means of investigation the comparative system, using a level of descriptive research and bibliographic and documentary design. Thus, proposing a model for conducting classes with the theme of verification balance, showing that it is possible to use the creation of a cinematographic script to build incredible classes

Author Biographies

Getúlio Oliveira Rosa, Faculdade Mais de Ituiutaba

Graduado em Ciências Contábeis, Especialista em Perícia e Auditoria, MBA em Gestão Financeira, Especialista em Neuroaprendizagem e Práticas Pedagógicas. Professor Universitário na Faculdade Mais de Ituiutaba - FacMais.

Mário Divino de Oliveira Junior, Faculdade Mais de Ituiutaba - FacMais

Especialista em Gestão estratégica em finanças, Especialista em Contabilidade gerencial e tributária, Especialização em auditoria e perícia contábil, Especialização em gestão empresarial e de negócios. Professor Universitário na Faculdade Mais de Ituiutaba - FacMais. Diretor em Mundial Gestão em negócios Ltda. 

Published

2023-02-07

How to Cite

Oliveira Rosa, G., & Divino de Oliveira Junior, M. (2023). PROTAGONISMO, A JORNADA DO HERÓI NA SALA DE AULA: Uma modelo de roteiro de aulas em Ciências Contábeis. Revista Científica Mais Pontal, 2(1), 103–117. Retrieved from https://revistas.facmais.edu.br/index.php/maispontal/article/view/58